Frakt och leverans 

Ackord Grupp AB samarbetar med DHL för leverans. Fraktkostnaden visas i kassan.

Varorna kommer normalt att levereras till DHL vardagar mellan 08:00 – 18:00. Du som kund kommer att bli aviserad per telefon av transportföretaget DHL dagarna innan leverans för närmare information om leveransdag och tid. Du blir då tilldelad ett tidsintervall (ej exakt tidpunkt). Tidsintervallet tilldelas dig beroende på var i landet du bor.

Retur och reklamationsvillkor

Vid eventuella leveransförseningar kommer du att bli kontaktad av Ackord Grupp AB. Om inte annat avtalats (exempelvis att produkten vid ordertillfället hade en viss leveranstid) kan du ångra ditt köp i upp till 14 dagar om inte leverans fullbordats.

Om din försändelse är av sådan karaktär att den skall hämtas ut hos ombud kommer detta att meddelas dig. Paketet skall hämtas ut från ombud inom den tid som anges i aviseringen. Paketet skall normalt hämtas ut personligen mot uppvisande av legitimation och försändelsenummer. Du som kund kommer få en avisering om var och när paketet skall hämtas. Hämtas paketet ej ut från ombud äger Ackord Grupp AB rätten att debitera kunden 395 SEK för varje ej uthämtad order. Vid utebliven hemleverans som uppstår genom att kunden ej tar emot försändelsen trots överenskommen leverans med transportbolaget, äger Ackord Grupp AB rätten att ta ut en avgift om 395 SEK.

Leveranssätt

Ackord Grupp AB fraktar främst med DHL och Posten. Vid mindre varupaket förbehåller vi oss rätten att leverera till närmsta fraktombud. Leverans sker på vardagar dagtid enligt överenskommelse med fraktbolaget. Fraktbolaget kommer att kontakta kunden för att avtala tid för leverans.

Leveransadress

Vi levererar normalt till folkbokförd adress, önskas annan leveransadress måste ni kontakta vår kundtjänst via e-post eller telefon. Ackord Grupp AB förbehåller sig rätten att neka leverans till annan adress än folkbokförd adress.

Avhämtning

Ackord Grupp AB har ej avhämtning utan levererar endast ut till av kund angiven adress eller till ombud, om försändelsens beskaffenhet är sådan att den skickas till ombud.

Transportansvar

Ackord Grupp AB ansvarar för eventuellt skadad eller förlorad vara under transporten till kunden. Kunden ansvarar för varan under eventuell retur.